friends2008
ازيك ... بص من الاخر كده لو مسجل فى المنتدى خش وبطل تبقى زائر كتير ولو مش مسجل حاول تسجل يا خفيف بس لو انت مش علوم عين شمس يبقى تفكك مننا احسن

الفرق بين زمان ودلوقتي, هههههههههههههه

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

الفرق بين زمان ودلوقتي, هههههههههههههه

مُساهمة من طرف boosy في الثلاثاء أبريل 14, 2009 10:19 pm

البنت لما حد يسألها..إنتى مخطوبة؟
زمان:- لسه ربنا مأذنش,وعينها فى الأرض ووشها يحمر.
دلوقتي:- لأ ليه عندك عريس؟إيدي على كتفك..ناس معندهاش نظر.طيب متشيل انت

*الولد داخل على باباه ياخد مصروف الاسبوع

زمان:- ممكن يقول لمامته هى تقول لباباه انه عايز المصروف لانه محرج انه يطلب كده من باباه وخايف منه.
دلوقتى:-
إيه يا مان احنا النهاردة كام فى الشهر ؟ انت مش هتأبجني ولا إيه حكايتك
بالظبط ؟ يالا اختصر عشان معنديش وقت وصاحبي بيرنلي عشان انزل.ايه يا عم
انت وقعت على ودانك وانت صغير ولا ايه ؟مش سامعني يعني ؟ عايز
الفلوووووووس...المونيـــــــــــــــــــــــــــــ ــى


*خروج الولد وموعد رجوعه البيت


زمان:- كان ممنوع التأخير ولو اتأخر يبقى لسبب قهري مع ابداء الاسباب والاعتذار الفوري.
دلوقتي:-
تلاقي الولد داخل الساعة 1 صباحاً ,باباه يقوله كويس انك متأخرتش
النهاردة!!,يرد الولد تأخير ايه يا مان أنا طالع اغير هدومي ونازل تاني
,انا وكام واحد من اصحابي عندنا ماتش كده على الماشي .خش انت نام ومتقلقش
وانا مش هتأخر...الاب نام وصحي ونزل يصلي الفجر وهو راجع يلاقي ابنه عند
بتاع الفول بياكل !! ايه يابني انت لسه مروحتش؟ يرد الولد اهلااااا
بالكبير اوى
معلش بأه الماتش سخن اصله ولسه خلصان ولا ايه يا جماعة؟؟
كله يهز راسه بالموافقة وبؤه مليان اكل ,,يكمل الولد بعدين لقينا عصافير
بطننا (بتنعر!!)قلنا نسدها بأه . :


دخول الاب البيت

زمان:-
يسمعوا بس صوت باباهم من بعيد كله يقوم مرعوب واللى فى ايده حاجة يسيبها
ويستقبلوا باباهم على الباب ولو معاه حاجة يشيلوها عنه.
دلوقتى:- الولد
قاعد قدام الكمبيوتر او بيتفرج على ماتش كورة ، البنت بتتكلم فى التليفون
(مش فاضيين يعملوا ايه !!) الاب على الباب بيخبط (مع العلم ان الاب ليه
خبطة مميزة يعني عارفين انه اللى على الباب)
الاب خبط مرة واتنين ويرن
الجرس فين وفين البنت اخدت بالها ان فى حد بيخبط,,انت يابني متسيب اللي في
ايدك ده وتروح تفتح لبابا,,يرد الاخ نعم هاخد اوامر منك اظن؟؟؟ ما تقومي
انتى ياختي بدل الرغي اللى مالوش لازمة,,ترد نعم؟؟على الاقل انا بتكلم فى
التليفون اقول ايه لصاحبتي يعني ؟؟انما انت مبتعملش حاجة ماتقوم انت ولا
انت لازم تمارس دور راجل البيت وخلاص؟؟يرد ماتعدلي كلامك معايا انا اخوكي
والولد هنا وكلامي لازم يتسمع...ترد على العموم بابا معاه مفتاح وتلاقيه
شوية وهيفتح بيه ولا الحوجة ليك يا اخويا.



*نزول الولد لشراء احتياجات البيت


زمان:- كانت البنت المفروض متنزلش كتير والولد فى غياب الاب راجل البيت يعني يشتري كل احتياجات والدته دون تذمر!
دلوقتي:-
الام يطلع عينها من التحايل على الولد ينزل يجيب حاجة من البقال اللي
جنبهم حتى يرد ما تخلي فلانة تنزل ماهي قاعدة ما بتعملش حاجة.الام تقوله
يابني اختك المفروض ماتنزلش كتير ديه مهما كانت بنت والوقت متاخر.بنت يعني
ايه؟؟العو هياكلها مثلا؟ ولا الاشكيف مستنيها؟؟ديه بنتك تخوف بلد. :zakia:
يابني انت المفروض راجل البيت..يرد وانتوا خليتوا فيها راجل مش طالبتم
بالمساواة؟يالا اشربوا عشان تبقوا تقولوا الراجل زى الست.هى فى حاجات
وحاجات لأ يعني؟؟حاجة غريبة اوي!!!


*نزول المرأة للعمل


زمان:- كانت المراة بتسعى من اجل حريتها واثبات ذاتها وكيانها ووجودها وكانت تتمنى النزول للعمل
دلوقتي:-
منه لله قاسم امين .هو اللى بهدلنا. هو اللى نزلنا الشغل و خلانا نتبهدل .
انا ايه اللى يخليني انزل واتبهدل فى المواصلات كده,, مش لو كنا قاعدين فى
بيوتنا كان يبقى اكرم لنا ؟؟!!!!
avatar
boosy
مشرف
مشرف

انثى
Instant Message : اللهم استرنا فوق الارض وتحت الارض ويوم العرض عليك
عدد الرسائل : 2888
تاريخ الميلاد : 02/06/1987
العمر : 30
نقاط نقاط : 4129
النجوميه النجوميه : 6
الاسم : semsem
القسم : micro-chemistry
تاريخ التسجيل : 14/11/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: الفرق بين زمان ودلوقتي, هههههههههههههه

مُساهمة من طرف محمد صلاح كسبر في الثلاثاء أبريل 14, 2009 11:30 pm

بجد مش هزار زمان كان في احترام لكل شىء عن دلوقتي
وعلي راي الست
قول للزمان يرجع يازمان
avatar
محمد صلاح كسبر
مشرف
مشرف

ذكر
Instant Message : استرها يارب
عدد الرسائل : 725
تاريخ الميلاد : 01/07/1985
العمر : 32
نقاط نقاط : 3570
النجوميه النجوميه : 4
الاسم : محمد صلاح كسبر
القسم : نبات كيمياء
تاريخ التسجيل : 15/09/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: الفرق بين زمان ودلوقتي, هههههههههههههه

مُساهمة من طرف HEMA في الثلاثاء أبريل 14, 2009 11:52 pm

3andak 7a2 , bs el a5la2 elli ba2it zai el zeft di hia rad fe3l tabi3y lili 7asal fi el balad , 7asbi allah w na3m el wakil.
avatar
HEMA
بدأ ينشط
بدأ ينشط

ذكر
Instant Message : Love u alllllllllllllllll
عدد الرسائل : 212
تاريخ الميلاد : 16/09/1987
العمر : 30
نقاط نقاط : 3425
النجوميه النجوميه : 0
الاسم : king Hema Wink
القسم : zoo / chem
تاريخ التسجيل : 22/08/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: الفرق بين زمان ودلوقتي, هههههههههههههه

مُساهمة من طرف boosy في الخميس أبريل 16, 2009 6:27 pm

لا والله العيب مش في الزمن علي راي المثل
نعيب زماننا والعيب فينا
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ماحنا اللي بنقول ده هو يعني الزمن اللي بيتكلم
thank u thank u thank u thank u
avatar
boosy
مشرف
مشرف

انثى
Instant Message : اللهم استرنا فوق الارض وتحت الارض ويوم العرض عليك
عدد الرسائل : 2888
تاريخ الميلاد : 02/06/1987
العمر : 30
نقاط نقاط : 4129
النجوميه النجوميه : 6
الاسم : semsem
القسم : micro-chemistry
تاريخ التسجيل : 14/11/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى